Whitepaper laten schrijven

Een whitepaper is een (PDF) document van ongeveer 10 tot 20 pagina’s waarin je kennis deelt over een bepaald onderwerp. Door de lengte kun je meer de diepte ingaan dan bijvoorbeeld op je blog of een homepage. Met een whitepaper verkoop je niets, maar presenteer je jouw oplossing voor een probleem of vraag van de lezer. Het is daarom ook een belangrijk onderdeel van je contentmarketingstrategie.

Door de lezer iets te leren, versterk je je eigen status als expert en autoriteit in je vakgebied. Daarnaast laat je ermee zien dat jouw bedrijf de juiste keuze is, en dat jij de klant op de beste manier kan helpen. En door de whitepaper weg te geven in ruil voor een e-mail adres, verzamel je binnen no time een berg bruikbare leads. Laat jouw whitepaper schrijven door een goede copywriter, en ontdek zelf het resultaat.

Een goede whitepaper:

Is aantrekkelijk
…doordat het inspeelt op de behoeftes van jouw doelgroep;

Wekt vertrouwen
…door professioneel en pakkend taalgebruik;

Is goed leesbaar
…doordat het ingewikkelde materie omzet in heldere stukken;

Is persoonlijk
…doordat het bij jouw huisstijl en/of contentstrategie past;

Zet aan tot actie
…door middel van een duidelijke call to action;

Een goede copywriter weet voor wie jouw whitepaper bedoeld is en welke behoeftes er bij die doelgroep spelen. Zo ontstaat er een strategische whitepaper die de bezoeker informeert, overtuigt en aanzet tot actie. Met als resultaat meer downloads, meer kwalitatieve leads en een hogere conversie.

Goed Verhaal helpt je graag bij het opstellen van jouw whitepaper. Heb je zelf al ideeën? Mooi, dan werken we die uit. Weet je niet waar je moet beginnen? Dan gaan we daar via een interview achter komen. Zo komen we samen tot een whitepaper die precies omvat wat jouw bedrijf te bieden heeft.

Geïnteresseerd in een effectieve whitepaper? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken of vraag direct een offerte aan.