Veelgestelde vragen

Heb je een vraag voor Goed Verhaal? Kijk eens in dit overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden. Heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact op.

A) Waarom zou ik voor Goed Verhaal kiezen?

Goed Verhaal staat voor kwaliteit, maatwerk en goede service. Met mijn universitaire achtergrond en ervaring met allerlei soorten teksten, ben ik een one-stop-shop voor al je schrijf- en vertaalprojecten. Alle teksten worden met veel zorg en aandacht afgestemd op jouw wensen, zodat we samen het beste resultaat behalen. Lees hier meer over Goed Verhaal.  

G) Is het mogelijk om een terminologielijst mee te sturen?

Neem je veel vertalingen af of komen er veel vaktermen voor in je teksten? Dan is het nuttig om een terminologielijst mee te sturen. Hierdoor zullen de vertalingen consistent blijven. Je kunt een terminologielijst meesturen via het offerte formulier of via de mail: info@tvbgoedverhaal.nl.  

I) Wat betekent doelgroepgericht?

Een tekst is doelgroepgericht als deze wordt afgestemd op de beoogde lezer. Goed Verhaal neemt van tevoren graag met je door waar de tekst komt te staan, wie hem zal lezen en wat het doel is van de tekst. Hieruit zal duidelijk worden wie de doelgroep is en hoe het verhaal moet worden vormgegeven. Vervolgens kunnen zaken als woordkeuze, zinslengte, schrijfstijl en toon worden afgestemd op deze doelgroep.

F) Hoe lever ik een document ter vertaling aan?

De makkelijkste vorm om een document aan te leveren is in een Microsoft Word bestand. Overige bestandsformaten waarin je de tekst aan kan leveren zijn: Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Adobe InDesign, PDF, HTML, XML en TXT bestanden. Je kunt het bestand aanleveren via het offerte-formulier of via de mail: info@tvbgoedverhaal.nl.

H) Is het mogelijk om een bepaalde schrijfstijl te hanteren?

De teksten van Goed Verhaal worden altijd afgestemd op het doel en de doelgroep van de teksten. Hierbij is het essentieel om de schrijfstijl hierop aan te passen. Heb je zelf een bepaalde schrijfstijl in gedachten? Geef dit dan zo specifiek mogelijk door, zodat hier rekening mee kan worden gehouden.

B) Voor welke teksten kan ik bij Goed Verhaal terecht?

Goed Verhaal is gespecialiseerd in webteksten, zoals de tekst op je homepage, landingspagina’s of artikelen voor je blog. Hierbij wordt SEO verwerkt in de teksten, zodat je website hoger gaat scoren op Google. Maar ook voor andere teksten kun je bij Goed Verhaal terecht: bijvoorbeeld nieuwsberichten, flyers en creatieve teksten worden met veel plezier geschreven, gecorrigeerd en/of vertaald. Zowel eenmalige opdrachten als langlopende projecten zijn mogelijk.  

D) Wat is de levertijd van een tekst of vertaling?

De levertijd van een tekst of vertaling hangt af van de grootte en complexiteit van de opdracht, en is altijd bespreekbaar. Wil je een tekst laten schrijven of vertalen? Neem dan zo snel mogelijk contact op om het project te bespreken. Goed Verhaal kan dan een offerte uitbrengen en je project vast inplannen. Het project sneller opleveren is vaak ook mogelijk, maar houd dan rekening met een spoedtarief.

M) Wat zijn de algemene voorwaarden van Goed Verhaal?

Je vindt de algemene voorwaarden van Goed Verhaal hier.

L) Is het mogelijk om korting te krijgen bij langdurige samenwerkingen?

Indien er een project voor de langere termijn wordt aangegaan, kan er in overleg een scherpe prijsafspraak worden gemaakt. Neem hiervoor contact op met info@tvbgoedverhaal.nl.

K) Hoeveel kost copywriting, redigeren of vertalen?

Elk project van Goed Verhaal is maatwerk. Iedere opdracht is anders, en daarom is iedere prijsopgaaf anders. Weten hoeveel jouw opdracht kost? Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.

E) Welke input verwacht Goed Verhaal van mij?

Dit hangt van het soort opdracht af. Bij een vertaling of een herschrijving is de brontekst het belangrijkste uitgangspunt, plus een aantal kenmerken waar de vertaling of herschrijving aan moet voldoen. Hoe meer informatie je kunt aanleveren, hoe beter de tekst wordt! Maar het belangrijkste om aan te geven is: Wat zijn je wensen, wat is het doel van de tekst, wie zijn je doelgroepen, wat is een haalbare deadline, etc.

J) Wat zijn SEO teksten?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Dit houdt in dat deze teksten geoptimaliseerd worden voor zoekmachines zoals Google. Door teksten SEO-proof te maken, zullen ze beter scoren in de zoekresultaten, en zullen meer mensen je website kunnen vinden.

C) Hoe verloopt een opdracht?

1. De briefing

Een goed begin is het halve werk. Daarom beginnen alle projecten bij Goed Verhaal altijd met een uitgebreide briefing. In het offerteformulier vul je de basiskenmerken van het project in, zoals het onderwerp van de tekst, het doel, de doelgroep en het aantal woorden. Op basis daarvan zal ik een offerte voor je opstellen met een prijsindicatie en een opleverdatum. Ga je akkoord met de offerte, dan neem ik contact met je op om dieper op een aantal dingen in te gaan. Wat is bijvoorbeeld je huisstijl? En wat vind je het belangrijkst aan de tekst of vertaling? 

2. Aan de slag

Zodra ik genoeg weet over het project, ga ik met de tekst aan de slag. Als het een groot project is, houd ik je tussendoor op de hoogte. Daarna lever ik de tekst aan op de aangegeven datum.

3. Oplevering

Er volgt een evaluatieperiode van zeven dagen, waarin je vragen kunt stellen en ik eventueel aanpassingen kan doen.
Het eindresultaat is een prachtige tekst die precies aansluit op jouw wensen. Deze wordt door beide partijen goedgekeurd en is klaar om ingezet te worden.